Sunday, July 12, 2009

Hadiah Sastera Darul Takzim...

Awal bulan ni,aku dapat surat daripada Yayasan Warisan Johor.Bila mak telefon,bagi tau,aku macam biasa je..Tapi bila sampai je rumah,tengok sampul surat tu macam teruja sangat.'URUSAN KERAJAAN'.Lepas tu bila buka sampulnya,baca isinya,lagila teruja....!!
Tak sangka sangat..hasil tulisan aku dinilai dan dipilih untuk menerima hadiah bagi kategori karya penulis remaja bawah 19 tahun.huhu...alhamdulillah..seronok sangat..=)

Karya yang dipilih,'Putera Tsunami' dan 'Di Tanah Ini'.Karya tu ditulis masa aku form 6.Dan masa tu,aku tengah mengikuti perkampungan penulis muda negeri johor..Hehe..17 Julai ni hari penyampaian hadiahnya di Persada Johor.Hm...baru permulaan..Hadiah ni satu pembakar semangat untuk aku lebih aktif lagi menulis.Sekarang ni aku pun masih menulis,cuma belum dihantar untuk edit dan diterbitkan.Takut....orang nak baca ke??Sebab mentaliti masyarakat kurang nak baca karya-karya sastera..Tapi tak apa...ada cara lain...dan sasaran aku sekarang,nak hasilkan karya berunsur Islamik sebagai wadah untuk berdakwah...

Sekali menulis,terus menulis....=)

No comments:

Post a Comment